2015. január 6., kedd

Pw Rosehip 2-3 D Describe from Waterbomb Base = 2-3 D Leírás sátorhajtásból

Pickwick Rosehip Show 

2 D Show & Describe from Waterbomb Base = Sátorhajtásból leírás

Origami irányzat: Sokelemes teatasak
 Síkbeli modell:
1. A négyzeten 2 felező hajtást,  2 átlóhajtást végeztem és a felső részt újból  megfeleztem.
2. A középvonalhoz lehajtottam a hátoldalt, bejelöltem a következő lépést.
3. A fehér rész 2 csúcsát kinyitottam és a 2 réteg közé nyomtam a pici háromszögeket és ott összeragasztottam.
4. A sátorhajtásnak megfelelően összecsuktam a modult.

A 8 darab modul összerakása után a rózsaszínű papírból minden második csúcsot hátrahajtottam , így keletkezett ez a dupla forgó:  a Csipkebogyó forgó jobbra forog, a fehér forgó pedig balra. Ez 2 dimenziós.

A 3 dimenziós modellt lefényképeztem, a színek sokkal fakóbbak, mint a valóságban:


A fehér részt csipesszel kiemeltem és a közepén picit ragasztottam, hogy egyenesen álljon.

Javaslatom: erős, élénk színű, minél sötétebb teatasakot kell választani, akkor lesz nagy kontraszt a színek között és úgy lesz hangsúlyos a középrész. Szerintem így érvényesül jobban a hajtogatás a térbeli modellen, ha egyszínű lesz a közepe. A hajtásvonalak jobban látszanak egy semleges, egyszínű felületen, mint egy mozgalmas, tarka részen.

(Mindig megkérdezem magamtól, hogy mit szeretnék kiemelni, mi legyen hangsúlyos: a kialakuló színes kép vagy a hajtásvonalak?)

Jó hajtogatást, sok türelmet és sok-sok teatasakot kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése