2016. január 16., szombat

Nelson Lemon Pilot Wheel = Kormánykerék







Nelson Lemon Pilot Wheel = Kormánykerék

A modell a Lord Nelson Green Lemon tasakból jött létre.
Megláttam a kormánykereket a tasakon és azt akartam kiemelni, hát így sikerült először..., még lesz másik modell is.

Kezdőknek előkészület leírás:
A kis kék minta alatt vágtam el először. Az oldalszélt átlóhajtással ráhajtottam a vágás vonalára, ahol metszette a papírt a hosszú oldal, ott levágtam. Kialakult a négyzet.

Hajtogatásleírás kezdőknek:
Modell: 4 modul, 1 modul 5 hajtás, 4/5.


1. A négyzeten hajtottam 2 átlót és 1 felezőt, így kialakult a sátorhajtás.

2. A sátorhajtáson négyzetet hajtottam, a két csúcsot hegyhajtással a papír közepébe tűrtem.


Trükk: ha megfordítom a papírt, úgy rakom az asztalra, majd felemelem a felső réteget, akkor könnyebb pontosan a sátor közepébe illeszteni a csúcsokat és az él pontos, egyenes lesz.

Illesztés leírása kezdőknek:
Itt nincs kapaszkodó, a modul alján mozgatható rész, így egy kis darab papírt kell használni alapnak, ami nem ér túl a mintán. A pótpapírt bekentem ragasztó rúddal és arra helyeztem rá a 4 elemet. Én ragasztó nélkül ki szoktam próbálni az összerakást, akkor látom a végleges modellt, így hamar kiderül, hol van hiba, hol nem szimmetrikus a minta. Még akkor is lehet korrigálni, amikor összeragasztottam és még nem száradt meg a ragasztó. Óvatosan szét lehet húzni az elemeket és újból összeragasztani...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése